Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
, zakoupeno v LEADER FOX
Dobrá cena za výkon.
, zakoupeno v Akumo.cz
- Oproti jiným kolům,které jsem zkoušel mi toto vyhovuje nejlépe
- správný konstrukční posez
, zakoupeno v LEADER FOX
- mám elektrokolo jen krátce testuji ho, zatím vše vpořádku
- při do dání jen malá drobnost - volná jedna špice v předním kole
- Kolo je trochu těžší na manipulaci. Při jízdě to ale nevadí - motor to vykompenzuje
Parametry produktu
Ocenění
Popis produktu
Horské elektrokolo ALTAR 2019 s hliníkovým rámem, sportovním designem, odpruženou přední vidlicí a kotoučovými brzdami.
Novinkou je plně integrovaná rámová baterie s výkonnými články SAMSUNG s kapacitou 17,5Ah (630Wh). Dalším plusem rychlo nabíječka s nabíjecím proudem 3A . Díky níž se výrazně zkrátí doba nabíjení baterie. Elektrokolo je vybaveno středovým motorem Bafang M420 s nominálním výkonem 250W a max. výkonem 350W. Tento motor se mimo jiné může pochlubit vysokým kroutícím momentem, který může dosáhnout hodnoty až 80 Nm a je vybaven torzním snímačem síly šlapání. To znamená, že čím větší silou cyklista šlape, tím větší silou motor pomáhá. Elektromotor Bafang M420 se rychle zařadil mezi zavedenými středovými pohony především díky svému kvalitnímu zpracování. Dále vyniká velmi plynulým chodem, nadprůměrným výkonem ve stoupání a tichým chodem. Systém se ovládá pomocí barevného LCD displeje a tlačítkového ovladače umístěného na řídítkách.
Přehledný barevný LCD displej zobrazuje funkce:
- volbu 5 režimů asistence
- funkci WALK (rychlost chůze – využití např: při vedení kola do prudkého kopce)
- zobrazení aktuální, maximální a průměrné rychlosti
- ujeté kilometry: jednotlivá jízda/celková ujeta vzdálenost
- denní a noční režim (podsvícení displeje)
- ukazatel stavu nabití baterie
- USB port pro nabíjení telefonu
Příslušenství:
Nabíječka a akumulátor je součástí balení.
Možnost připojení snímače řazení ( Gear senzoru ), není součástí balení. Lze dokoupit samostatně.
Dojezd na plně nabitou baterii:
- průměrný 90 km
- maximální až 130 km
Dojezd elektrokola závisí na různých faktorech: hmotnost jezdce a nákladu, fyzická kondice jezdce, styl a povaha jízdy, technický stav kola, teplota, směr a síla větru, výškový profil trasy a povaha terénu (hrubý povrch, kopcovitý terén, časté rozjíždění atd. snižují dojezd).
Poznámka k velikosti rámu
- rámy s velikostí 16" a 17,5" neobsahují zpevňující vzpěru pod sedlem
- vzpěra je součástí u velikosti rámu 19,5"
Upozornění:
Při nesprávném řazení (používání „těžkých“ převodů při výjezdech) může docházet v extrémních podmínkách k přehřívání řídící jednotky. Elektrokola Leader Fox nejsou určená pro tažení přívěsných vozíků. Snižuje se tím dojezd elektrokola.
Elektrokola Leader Fox se vyvíjí a montují výhradně v České republice.
RÁM
AL 6061
VIDLICE
RST PULSE,TRAVEL 50mm,AIR WITHLOCK OUT FROM HANDLEBAR
PŘEDSTAVEC
EXERACE, HLINÍKOVÝ ,DÉLKA:60mm
Př.NÁBOJ
FORMULA DC-91,2xZAPOUZDŘENÉ LOŽISKO,HLINÍKOVÁ,RYCHLOUPÍNÁK
Za.NÁBOJ
FORMULA DC-32,2xZAPOUZDŘENÉ LOŽISKO,HLINÍKOVÁ,RYCHLOUPÍNÁK
RÁFKY
27,5",WEINMANN,DVOUSTĚNNÉ
PLÁŠŤ
SCHWALBE SMART SAM Performance, 57-584
Př.BRZDA
HYDRAULICKÉ SHIMANO MT200
Za.BRZDA
HYDRAULICKÉ SHIMANO MT200
PŘEVODNÍK
HLINÍKOVÝ,38T
ŘETĚZ
KMC X9e
PŘEHAZOVAČKA
SHIMANO ALIVIO RD-M4000
PASTOREK
SHIMANO ALIVIO, 9 RYCHLOSTÍ, 11-13-15-17-20-223-26-30-36 ZUBŮ
ŘAZENÍ
SHIMANO ALIVIO, 9 RYCHLOSTÍ
SEDLOVKA
EXERACE D:31,6mm, L:350mm
SEDLO
SELLE ROYAL VERVE
NABÍJEČKA
36V/3Ah
BATERIE
SAMSUNG 36V/17,5Ah,Li-On, 630Wh
MOTOR
BAFANG M420,36V
DISPLAY
LCD
NOSNOST
120 kg
HMOTNOST
23,4 kg
POZNÁMKA
Hmotnost udávána pro rám 17,5"
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
TOP Produkt kategorie v soutěži ProduktRoku 2020, která vyhlašuje nejpopulárnější produkty podle preferencí spotřebitelů...
- super kolo
- měřím 184cm a mam 19,5 velikost rámů kolo na kolách 29 a nějak mi nesedí (asi potřebuji odborné seřízení na mou postavu)
kolo mám 1 rok ,první co jsem udělal bylo že jsem kontaktoval servis Leader Fox a poprosil o výměnu dyspleje-ten malý je fakt na nic-jen pokud plánujete že budete často padat tak ten malej asi víc vydrží,poslali mi velký barevny s usb výstupem,moc děkuji za vstřícnost servisnímu technikovi (nic jsem neplatil jen poštovné),druhou věc kterou jsem vyměnil bylo sedlo,původní bylo moc tvrdé.,jinak jezdím cyklostezky a polní cesty a je to výborné kolo,odblokování rychlosti je jednoduché jen se zadá číselný kod a nastaví max limit,měl jsem tam i 45km/h ,ale po testování (jelo to fakt moc rychle a zahříval se motor) jsem dal limit na 33km/h a tohle je dostačující, do většího terénu stačí i 25km/h nastaveno od výrobce,.normálně jezdím 26-28km/h..Asi po 300km začal řetěz přeskakovat na nejmenší kolečko,seřídil jsem si to sám a po roce kolo dám do servisu na kompletní. seřízení..Zatím žádný defekt ,najeto 890km převážně cyklostezky a asi 35% les a polní cesty
, zakoupeno v LEADER FOX
Dobrá cena za výkon.
, zakoupeno v Akumo.cz
- Oproti jiným kolům,které jsem zkoušel mi toto vyhovuje nejlépe
- správný konstrukční posez
, zakoupeno v LEADER FOX
- mám elektrokolo jen krátce testuji ho, zatím vše vpořádku
- při do dání jen malá drobnost - volná jedna špice v předním kole
- Kolo je trochu těžší na manipulaci. Při jízdě to ale nevadí - motor to vykompenzuje
, zakoupeno v Cykloněmčík
- výdrž baterie
- malý displej
, zakoupeno v RAMALA-ŠILHAVÝ
- Kvalitní komponenty,
- slušné dílenské zpracování,
- přesné seřízení a nastavení
- příliš malý displej
- Silný motor a baterie. Řetěz je pořád dobrý, nevytahuje se. Přehazovačka a řazení vyhovuje a funguje jak má. Pláště dobré, rám tuhý. Mám 96 kg.
- Vidlice Manitou Markhore má po 1500km vakl-pravá noha má citelnou vůli, při brždění v určité rychlosti vibruje kolo. Na normálním horáku mám Marzochi Eta asi 12 let a pořád bez problému, bez potřeby odborného servisu, bez vaklu.
- Brzdy Shimano MT200 mají slabý brzdicí účinek. Vyměnil jsem je za SLX BR-M7000-mají řádově vyšší účinnost.
- Po 1300km začlo cvakání v pravém pedálu-vyměnil jsem oba pedály a je klid. Připevnění LCD displeje je slaboučké-umělá hmota praskla při jemném dotahování - slepil jsem to. Displej celkem na nic-velmi malá písmena. Proto mám další cyklocomputer ( bezdrátový). Ten musíte namontovat na opačnou stranu řídítek, než LCD. Jinak neukazuje, blbne...
Pokud motor vydrží aspoň 5let, budu rád. Jinak kolo vyhovuje. V kopcovitém terénu využívám i nejvyšší stupeň přípomoci a jezdím 65km, aniž bych vyjel baterii. Myslím, že by dala 75km. Pokud jedete po rovině bez přípomoci, jde to, ale "dře to". Není to jako jízda na běžném kole. Je mi 70 a na kole vyjedu kde za mlada na normálním. Do vlaku kolo nedám a na hák také ne. Ale jinak je to paráda.
- Výkonná baterie
- Klasický design
- Kvalitní kotoučové brzdy
- Kvalitní přehazovačka
- Motor Bafang M420 - šlapačky uchycené na tisícihran
- Možnost nastavování maximální rychlosti
- Vysoká cena
- Humpolácké uchycení motoru viditelnými sváry
- Dlouhá lhůta dodání (e-shop Leader Fox)
- Chybí USB port (není ani na baterii ani na display)
Před koupí jsem hledal nějakou obsáhlejší recenzi na toto kolo. Nic jsem nenašel, tak přidávám svou zkušenost. Možná se bude někomu hodit. Nyní mám najeto cca 1000 km.
Konstrukce, rám: geometrie OK, na kole se dobře sedí. Kolo má klasickou konstrukci s integrovanou baterií, žádné zbytečné křivky ani vypoukliny, takže nevypadáte jako mimozaemšťan. Pouzdro středového motoru Bafang je připevněno k rámu trošku humpolácky s viditelnými sváry. Barevné řešení (oranžový kryt na motoru), mi nepřipadá úplně ideální, vypadá to jako byste měli do rámu integrovanou motorovou pilu. Výhrady mám taky k vedení kabeláže do motoru přes neutěsněný zadní otvor, který je umístěn tak, že do něj stříká voda i nečistoty od zadního kola.
Přehazovačka SHIMANO ALIVIO RD-M4000 funguje bezchybně. Gear senzor je podle mne zbytečný, s trochou citu se dá přehazovat bez problémů. Význam má jen pro ty, kteří jezdí stále na max. přípomoc. Rozsah devíti převodů je plně dostačující. Na nejtěžší převod zvládnete ušlapat i 40km/h, na nejlehčí s přípomocí č.5, zvládnete i ten nejtěžší a nejprudší terén.
Brzdy SHIMANO ALIVIO RD-M4000 jsou skvělé, nemám nejmenší výhrady
Motor Bafang M420: hodně jsem váhal, jestli opravdu je středový motor o tolik lepší než zadní nábojový. Nyní mám možnost přímého srovnání (s manželčiným nábojovým BAFANG 250-350W) a dle mého názoru nelze jednoznačně říct, že středový motor je lepší. Se středovým motorem se určitě víc nadřete. Taky úspornost středového není úplně jednoznačná. Ta je dána pouze tím, že víc šlapete. Myslím si, že účinnost zadního motoru je větší, protože motor nemusí překonávat odpor převodů a řetězu. Minulá generace motoru Bafang Max drive měla problém s vrzáním při šlapání, bohužel ani nový motor M 420, se tohoto nešvaru úplně nezbavil. Po cca 100km se ozývá cvakání při šlapání do pravého pedálu.
Sedlo: sportovní, dost tvrdé. Sedlovka byla odřená už při koupi. Když jsem chtěl vyměnit, prodejce mi sdělil, že toto má každé kolo a nic mi vyměnit nemůže. ???
Pláště SCHWALBE SMART SAM, jsou dobré i do těžšího terénu, ale myslel jsem, že budou trošku odolnější. 1. defekt po cca 100 km od nějakého drátku. Při lepení mě překvapilo, jak je stěna pláště nejen na bocích ale i na běhounu tenoučká.
Baterie: velkým zklamáním pro mne bylo, že baterka nemá USB výstup pro nabití telefonu. Zapínání kola je taky poměrně krkolomné. Nejdřív musíte zapnout vypínač na baterce, potom ještě jednou na displeji. Nasazování baterie do rámu je velmi obtížné a dost nepraktické. Při nabíjení se nabíječka velmi, ale opravdu velmi zahřívá. Takže bacha na požár! Kolo má baterku 17,5 Ah, což je v dnešní době docela dost. Udávaná výdrž baterie je ale stejně vylhaná jako spotřeba paliva udávaná výrobci dnešních aut. Na 2. stupeň přípomoci po průměrně kopcovitém terénu, 90% asfalt, najedete max. 80 km.
Display: ani display bohužel nemá USB výstup. Model 2019 má na rozdíl od 2018 už jen malý jednobarevný display. Výhodou je možná to, že ho v terénu neurazíte, ale čitelnost na slunci je mizerná.
Celkově je ale dojem z kola velmi dobrý. E-kolo je super věc a rozhodně ho doporučuji každému kdo rád cestuje a objevuje. Hodnocení dávám jen 80% a body ubírám hlavně za cenu. E kola jsou všeobecně předražená. Toto e-kolo by podle mne mělo stát do 30 000 Kč a ne skoro 50 tis. Kč. Za tuto cenu bych očekával výrobek bez jediné chybičky.- Slušný dojezd
- Vzhled
- Po 700km se začíná objevovat vrzání od motoru.
- Slabší brzdy.
V rámci reklamace byla vyměněna baterie (špatný konektor dobíjení).
Zatím jsem celkem spokojený.