Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
Parametry produktu
Popis produktu
Snadno dostupné pánské elektrokolo pro město jako stvořené.
Apache Wakan je elektrokolem jako stvořeným pro jízdu ve městě či v jeho blízkém okolí. Ať už se chystáte do práce, na nákupy či jen tak za zábavou, s Wakanem budete všude včas a vždy naprosto svěží. Lehký hliníkový rám s velice pohodlnou geometrií, výkonný elektromotor zapletený ve středu zadního kola a bohatá komfortní i doplňková výbava činí z tohoto kola spolehlivého partnera pro každého a pro každou příležitost.
- KLÍČOVÉ VLASTNOSTI
- pohon Apache Power Silent se zapleteným elektromotorem Bafang, nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 32 Nm
- lithium-iontová rámová baterie značky Sanyo s kapacitou 13 Ah (468 Wh)
- lehký hliníkový rám s velice komfortní geometrií
- odpružená vidlice SR Suntour CR-8V
- odpružená sedlovka Spectro
- osvědčené komponenty značky Shimano
- pevná zapletená kola o průměru 28“
- bohatá komfortní a doplňková výbava
Pohonná jednotka - Pohonný systém Apache Power Silent s elektromotorem Bafang zapleteným ve středu zadního kola. Nominální výkon motoru činí 250 W, maximální točivý moment až 32 Nm. Systém je vybaven takzvanou sinusovou technologií řízení, která se vyznačuje velmi tichým chodem, efektivnějším využitím energie a tím pádem také vyšším dojezdem na jedno nabití.
Baterie - Přísun elektrické energie obstarává moderní nosičová baterie s velmi vysokou životností. Jejím základem jsou lithium-iontové články značky Sanyo s celkovou kapacitou 13 Ah (468 Wh). Samozřejmostí je přítomnost chytrého systému řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Dojezd na jedno nabití se pohybuje mezi 60 a 110 km v závislosti na profilu trati, hmotnosti jezdce a jeho jízdním stylu.
Ovládací rozhraní - K ovládání elektromotoru slouží LCD displej s integrovaným tlačítkovým ovládáním a mnoha užitečnými funkcemi. Displej je umístěn na levé straně řídítek a jeho kompaktní rozměry snižují riziko poškození při jízdě. Pomocí tlačítek lze jednoduše volit stupeň dopomoci i přepínat mezi jednotlivými funkcemi cyklokomputeru. Kromě zvoleného jízdního režimu jsou na displeji vyobrazeny údaje o času, rychlosti, ujeté vzdálenosti, dojezdu a stavu baterie.
VYUŽITÍ
Převážně určené pro jízdu ve městě, na silnici nebo cyklostezce. Občasné zvládne i mírný terén v podobě polní cesty. Součástí kola je také bohatá výbava v podobě předního a zadního osvětlení nabíjeného z baterie, zadní nosič, kryt řetězu, stojan a zvonek.
PARAMETRY
Modelová řada 2017
Řídící jednotka Silent (sinusový signál), max. 14A
Display LCD compact
Rám Alloy 6061
Vidlice SR Suntour CR8V
Kliky Prowheel / 42 T
Středová osa Shimano UN100
Řazení Shimano Tourney Revo RS45
Přehazovačka Shimano Tourney TX300
Přesmykač -
Kazeta Shimano Tourney TZ21 14-28/7
Řetěz KMC Z51
Brzdy v-brake
Náboj přední Modus MD-JA189F
Náboj zadní -
Ráfky Apache double wall
Pláště Schwalbe Energizer plus
Pedály Alloy s gumovými bloky
Gripy Velo ergonomické
Řidítka Riser 600 mm
Představec Spectro, stavitelný 105 mm
Hlavové složení Spectro, integrované (prům. ložiska)
Sedlovka Spectro 27,2/ 350 mm
Sedlo Spectro sport
Kryt řetězu plast, celoplošný, transparent
Nosič Alloy, nostnost 25 kg
Stojánek středový boční
Blatníky Alloy/ plast
Osvětlení LED, P+Z
Velikost kol 28"
Dojezd 60 - 110 km
Velikost rámu 19"
Převody 1 x 7 rychlostí
Hmotnost 20,2 kg (+2,9 kg baterie)
Systém Apache Power Silent
Motor 8FUN 250W zadní, s hall senzory
Baterie Sanyo 36V/13 Ah (468 Wh) Li-Ion
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
- Cena, vzhled, spolehlivá konstrukce.
- Konstrukční nedostatky.
Vzhledem k malému jubileu – blížícímu se stavu tachometru 10 000 km, si dovolím malé uživatelské resumé.
Elektrokolo Apache Wakan jsem pořídil přes e-shop prodejce Akumo v Mělníku v červnu 2015. Nákup přes internet ovšem nedoporučuji zákazníkům, kteří to mají k prodejci daleko a to kvůli záručním opravám. Bylo jich několik a provedl je autorizovaný servis v místě mého bydliště. Materiál je v takovém případě zdarma, práci hradíte. Takový je zákon.
Smyslem pořízení tohoto elektrokola bylo denní dojíždění do zaměstnání cca 6 měsíců v roce, tedy od jara do podzimu a to nejen za příznivého počasí. Mám to 16 km jedním směrem, tedy 32 km denně, pět dní v týdnu. Vzdálenost, kvůli které je mi líto tahat auto z garáže. A navíc mě jízda na kole baví víc než řídit. Brzy se však dostavily první potíže. Zásadní konstrukční chyby byly na tomto modelu elektrokola celkem tři a projevily se záhy.
1. Po dosažení rychlosti 25 km/h řídící jednotka vypne motor, jak nařizuje legislativa, ale znovu jej u tohoto elektrokola aktivovala teprve, když rychlost jízdy klesla pod 18 km/h, což bylo neskutečně otravné. Vyřešeno ve spolupráci s výrobcem výměnou řídící jednotky za jinou. Po výměně je motor aktivován již při rychlosti 22 km/h.
2. Při přeřazení na sedmičku, tedy nejtěžší převod, pravidelně padal řetěz. Příčinou bylo jeho extrémní zkřížení, výrobce totiž použil rám s rozšířenou zadní vidlicí, aby se do ní vešel motor, k ní namontoval sedmikolečko s přesmykačem, ale hřídel středového uložení ponechal krátkou jako u běžného kola. Chyba byla řešena ve spolupráci s výrobcem výměnou středové hřídele za delší.
3. Praskání špic zadního kola. Musely být měněny asi čtyři až pět, než mě servis upozornil, že mám probržděný zadní ráfek pod toleranci. A to prosím ještě v průběhu dvouleté záruční doby. Následovala výměna ráfku a špic za kvalitnější, což jsem už ale uhradil celé ze svého.
Letos na jaře (2018) byl při stavu tachometru cca 8 500 km měněn řetěz s kazetou, záhy nato jsem pořídil nové pláště Schwalbe Energizer Plus. Kolo mě stálo cca 30 000 Kč, a aby se mi jeho pořizovací cena vrátila v úspoře za pohonné hmoty, musí najet ještě dalších asi 6 000 km. Časté dotazy směřují k poklesu kapacity baterie, k tomu nemám moc co říct, jistý malý pokles po třech letech pozoruji, nicméně v režimu, v němž je kolo používáno, tedy dobití baterie po každé jízdě (16 km), pro mne není podstatný. V zimě baterii cca 2x měsíčně připojuji k nabíječce a skladuji ji při pokojové teplotě.
Po odstranění konstrukčních chyb mohu konstatovat, že jsem spokojen a mohu tento výrobek doporučit.