Apache CHITTO 2016

93 %

Popis produktu

Parametry produktu

Typ
skládací
Určení
pánská
Modelový rok
2016
Výrobce motoru
Bafang
Umístění motoru
zadní
Materiál rámu
hliníkové
Odpružení
neodpružená
Brzdy
ráfkové
Umístění baterie
rámová baterie

Recenze

  • , zakoupeno v CYKLOPLUS

    Doporučuje produkt

    80 %
    • je to poctivá česká výroba,žádná čína
  • , zakoupeno v Bike4U.cz

    Doporučuje produkt

    90 %

    Drtivá recenzí na produkt byly kladných

Parametry produktu

Typ
skládací
Určení
pánská
Modelový rok
2016
Výrobce motoru
Bafang
Umístění motoru
zadní
Materiál rámu
hliníkové
Odpružení
neodpružená
Brzdy
ráfkové
Umístění baterie
rámová baterie

Popis produktu

ELEKTROKOLO APACHE CHITTO 20

CO JE ELEKTROKOLO?

  • Elektrokolo je běžné jízdní kolo doplněné o elektricky pohon pomáhající při jízdě. Funkce motoru je aktivována šlapáním, které je snímáno speciálním senzorem umístěným ve šlapacím středu. Na elektrokole tedy musíte stále šlapat, motor vám pouze pomáhá. Elektrokolo můžete uvést do pohybu i bez šlapání, ale nanejvýš do rychlosti 6 km/h, např. pro asistenci při chůzi nebo rozjíždění. Maximální výkon motoru je stanoven na 250W a maximální elektrické napětí celého systému může být 48V. Výkon motoru musí být postupně snižován až do úplného vyřazení motoru z činnosti v případě dosažení rychlosti 25 km/h (s tolerancí 10%). Když dosáhnete této rychlosti, dojde Vám baterie nebo máte motor vypnutý, můžete na elektrokole jet jako na běžném jízdním kole bez jakéhokoliv odporu.
  • Na elektrokolo, které svými vlastnostmi odpovídá evropské normě EN 15194, se z hlediska zákonu o provozu na pozemních komunikacích pohlíží jako na běžné jízdní kolo, tzn. že můžete jezdit na cyklostezkách, nepotřebujete řidičské oprávnění a přilba je povinná pouze do věku 18 let. Používání cyklistické přilby však doporučujeme všem uživatelům elektrokola.
  • Někteří výrobci nabízejí elektrokola, která nejsou v souladu s legislativou. Nejčastěji se jedná o elektrokola vybavená motory s vyšším výkonem než 250W (až 1000 W) a která jsou bez omezovače rychlosti nebo elektrokola vybavená akceleračními páčkami, které umožňují jízdu bez šlapání. Taková elektrokola jsou nelegální a v případě jejich používání na veřejných komunikacích (včetně cyklostezek) se vystavujete nebezpečí finančního postihu nebo dokonce trestního stíhání (např. v případě dopravní nehody).

SLOŽENÍ ELEKTROKOLA:

Motor může být umístěný ve šlapacím středu, předním nebo zadním kole.

Baterie může být umístěná v rámu, v nosiči nebo za sedlovou trubkou a liší se také svojí kapacitou. Většina baterií je s články Li-Ion, jejichž výhodou je nízká hmotnost, vysoká hustota energie a dlouhá životnost. Baterie je nejdražší díl na elektrokole a proto je důležité věnovat zvýšenou pozornost její údržbě pravidelným nabíjením.

Řídící jednotka mozek elektrického systému, propojuje jednotlivé komponenty a řídí výkon motoru podle nastavených parametrů a údajů z jednotlivých senzorů.

Led panel/LCD displej je umístěný na řídítkách a jeho prostřednictvím se elektrický systém ovládá. LCD displej navíc plní funkce cyklopočítače.

Snímače u elektrokol se používají 3 druhy snímačů. Snímač šlapání kontroluje otáčení klik (základní podmínka pro aktivaci motoru) a jsou jím vybavena všechna elektrokola. Vyšší modely využívají také snímač točivého momentu, který měří sílu šlapání. Modely s LCD displejem jsou pak osazeny snímačem rychlosti.

Brzdové páky s vypínačem elektrokolo může být vybaveno brzdovými pákami se senzory brzdění, které v případě použití okamžitě vyřadí motor z provozu. Tato výbava není povinná, ale pro větší bezpečnost je vhodná (především u městských elektrokol).

PROČ ELEKTROKOLO:

Je pro každého

Elektrokola jsou rok od roku populárnějším dopravním i sportovním prostředkem. Jsou určena pro lidi všech věkových a výkonnostních skupin od mladých až po seniory, od lidí se zdravotním omezením až po aktivní sportovce. Existuje mnoho důvodů proč si pořídit elektrokolo.

Náklady vs. užitek

Pořízení i provoz elektrokola je zcela jistě nákladnější než u běžného jízdního kola. Na druhou stranu je levnější než u malého motocyklu či auta do městského provozu. Průměrná cena energie spotřebované elektrokolem na 1 km je vypočítána na cca 6 haléřů.

Čisté a zelené

Jízda na elektrokole je šetrná k životnímu prostředí. Podle statistik je 60% všech cest autem kratších než 7,5 km. Elektrokola jsou ideální pro tyto krátké jízdy a spotřebují daleko méně energie než mopedy nebo auta. To má za následek menší znečištění životního prostředí škodlivými zplodinami a obtěžování okolí hlukem.

Žádné pojištění a řidičské oprávnění

Elektrokola jsou z pohledu legislativy posuzována jako běžná jízdní kola. Z tohoto důvodu není nutné elektrokolo registrovat, platit povinné ručení, vozit přilbu nebo mít řidičské oprávnění. Jezdit můžete všude tam, kde se může jezdit na kole, tzn. i na cyklostezkách. Nic z toho neplatí např. pro malé motorové skútry nebo elektroskútry.

Budete svobodnější

Zácpy a problémy s parkováním při ranní cestě do zaměstnání? Složité plánování trasy s ohledem na fyzickou kondici? Přemlouvání partnera k celodennímu výletu na kole? Obavy z každého většího stoupání? Pot a slzy při snaze o hubnutí? To všechno už bude s elektrokolem pouhou minulostí.

JAK VYBRAT ELEKTROKOLO:

Za jakým účelem si elektrokolo pořizujete?

Až budete znát odpovědi na tyto otázky, nechte si od nás poradit s výběrem toho správného modelu na základě Vašich požadavků.

Kde budete na elektrokole nejčastěji jezdit?

Jak často a jak dlouhé vzdálenosti potřebujete ujet?

Zda potřebujete rám se zvláštními vlastnostmi (např. skládací nebo s nízkým nástupem)?

Kolik peněz chcete do elektrokola investovat?

PARAMETRY: systém pohonu

Apache Power Silent rám

Alloy 6061 skládací velikost kol 20" vidlice pevná velikost rámu 13,4" motor 8FUN ZADNÍ 250W, S HALL SENZORY baterie

Samsung 36V/10,4 Ah (374 Wh) integrovaná Li-Ion nabíječka 230/42V/2A, čas nabíjení 5-6 hodin řídící jednotka

Silent (sinusový signál) display

LCD, multifunkční

USB

ANO převody 1x7 rychlostí dojezd 50-80 km hmotnost 18,4 kg (+ 2,3 kg baterie) převodník

Prowheel 52 zubů řazení

Shimano RevoShift přehazovačka

Shimano TX-75 volnokolečko 14-28 zubů řetěz

KMC Z51 brzdy v-brake náboj přední

Joytech 751 DSE ráfky

Alloy, dvojstěnné pláště

CST 1446 20x1,75 pedály

Plastové sklápěcí gripy

Velo VLG - 1133AD2 řídítka vlaštovky 580 mm představec skládací 406/40 mm hlavové složení integrované sedlovka 27,2/400 mm sedlo

Selle Royal gelové kryt řetězu na klikách nosič

Alloy nostnost 25 kg stojánek středový boční blatníky plastové osvětlení

LED, přední + zadní zvonek

Ano

Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.

Hodnocení produktu

2zákazníci doporučují produkt
0zákazníků nedoporučuje produkt
93 %
průměr z 4 hodnocení
5
3 ×
4
1 ×
3
0 ×
2
0 ×
1
0 ×
  • , zakoupeno v CYKLOPLUS

    Doporučuje produkt

    80 %
    • je to poctivá česká výroba,žádná čína
  • , zakoupeno v Bike4U.cz

    Doporučuje produkt

    90 %

    Drtivá recenzí na produkt byly kladných

  • Testovali jsme skládačku - elektrokolo Apache Chitto. Protáhli jsme ji nejtvrdším pražským provozem, udělali jsme si výl...

    Zobrazit celou recenzi na www.horydoly.cz