Důvodů, proč pořídit elektrokolo, je celá řada. Na jeden zátah zvládnete urazit nespočet kilometrů, a to bez větší námahy. Vyjížděk se proto nemusíte vzdávat an
Důvodů, proč pořídit elektrokolo, je celá řada. Na jeden zátah zvládnete urazit nespočet kilometrů, a to bez větší námahy. Vyjížděk se proto nemusíte vzdávat ani kvůli věku, ani horší fyzické kondici. Dojíždět můžete i do práce, čímž ušetříte za benzín nebo jízdné. Jaké možnosti elektrokolo nabízí?
Kvalitní elektrokola podle typu
Městské
Na zpevněné terény, cyklostezky a upravené cesty se hodí městská elektrokola. Ta využijete na nákup, do práce a jakékoliv popojíždění po městě. Snížený rám bez středové tyče umožňuje pohodlný nástup. Zajištěné je jednoduché ovládání, vzpřímený posed se širokým sedlem a často nechybí ani nosič. Není vhodné do terénu a strmých kopců.
Město vám je málo? Krosová elektrokola nebo elektrokola treková s širšími plášti můžete vyvětrat i mimo cyklostezku. Bytelnější verze městských kol snesou i polní cesty a přírodní pěšiny. Jedná se vlastně o sportovnější variantu městského elektrokola s delším dojezdem. Je ale také těžší.
Jak již název napovídá, horská nebo MTB elektrokola jsou určena primárně do náročného terénu, jako jsou lesní cesty, horská údolí a kopce. Odolná konstrukce je doplněna citlivým motorem, kvalitním odpružením a vyšším počtem převodů. Na čistě silniční terén však vhodné není. Připravte se i na složitější manipulaci.
Na trhu relativně nová silniční elektrokola jsou velmi lehká a nejlépe plní svou funkci na upravených rovinách. Překvapí nízkou hmotností a sportovnějším rázem. Vybavená jsou menším motorem a baterií.
Pro provoz ve městě a celkově kratší vzdálenosti mohou přijít vhod elektrokola skládačky. Díky speciální konstrukci jsou velmi obratná a lehce složitelná např. při přejíždění dopravním prostředkem. Nabídnou nižší hmotnost, ale i kratší dojezd. Nejsou vhodná do terénu.
Elektro fatbike zdolá bahno i sníh díky většímu průměru kol. Zvládnete prakticky jakýkoliv terén a to za každého počasí. Nabídne rovněž velký dojezd. Připravte se však také na vyšší hmotnost a na to, že není vhodný na silnice.
Pánská elektrokola poznáte podle delší vzdálenosti sedla od řídítek a vyššího umístění rámu. Naopak dámská elektrokola mohou mít horní rám vedený rovnoběžně se spodním, není to však pravidlem. Obecně je však umístěn níž pro snadnější nasedání. Dětská elektrokola jsou nejmenší verzí s jednoduchou nebo žádnou přehazovačkou.
Pro seniory jsou elektrokola naprosto ideální formou pohybu. Často disponují prvky, které jsou dělané důchodcům přímo na míru. Např. nízkým rámem, který zajistí jednoduché nasednutí i opuštění kola. Většinou jsou vybavena rovněž velkými koly, která zajišťují perfektní stabilitu.
Elektrická kola a pohon
Pohon jako takový vás sice šlapání nezbaví, ale znatelně ulehčí. Důležité je v tomto případě umístění motoru. To může být buď středové, nebo nábojové. U nábojů se pak rozlišuje přední a zadní.
Rekuperací rozumíme zpětné dobíjení akumulátoru díky přeměně části kinetické energie při brzdění. Tím mohou disponovat pouze motory bez volnoběhu (při brzdění se totiž neotáčí, a tak nemůžou generovat proud). Rekuperace se aktivuje brzděním, kdy začne motor z části pomáhat samotnému brždění a částí dobíjí akumulátor. Rekuperace je ale u elektrokola účinná pouze v jednotkách procent.
Předtím, než šlápnete do pedálů, navštivte našeho rádce Jak vybrat elektrokolo, kde se dozvíte mnohem více informací.
Městské elektrokolo s nízkým rámem a zadním motorem. Motor Bafang zadní Síla motoru 32 Nm Kapacita baterie 468 Wh Přehazovačka 7 rychlostí Kola 28" Zdvih tlumičů 45 mm...
Elektrokolo pro objevování světa, dlouhé výlety po cyklostezkách a každodenní dojíždění do práce. Spolehlivý a tichý pohon Shimano Steps E7000 s výkonem 250 W vyniká příjemným...
"O značce Giant / Liv
Giant je přední světová značka vysoce kvalitních jízdních kol a cyklistického vybavení. Jako součást skupiny Giant Group, která byla založena v roce 1972,...
Motor na kolo může být umístěn v předním, zadním nebo středním náboji. Přední pozice se používá u levnějších modelů, nejčastěji městského typu. Častější variant
Motor na kolo může být umístěn v předním, zadním nebo středním náboji. Přední pozice se používá u levnějších modelů, nejčastěji městského typu. Častější variantou je zadní umístění, které se hodí i do náročnějšího terénu. Střední pohon zase nejlépe rozkládá sílu a pracuje v optimálním rozsahu otáček.